Månadens #marknadsfail #juni

att hitta dåliga, ogenomtänkta eller bara fåniga kampanjer är inte svårt, inte ens reklammanér som är genomkorkade är svåra att finna… men just nu har jag en hel näve som bara måste få häcklas lite innan jag kreverar… de marknadsfolk och kreatörer som ligger bakom dessa anslag borde faktiskt fundera lite på sitt yrkesval i mina ögon…

1. BMW-bilar i Postkodlotteriet

Men #WTF gick fel här, räcker det inte med att man totalt av-coolade Mini med hjälp av Postkodlotteriet och Torsten Flinck… Näe nu ska man totalt avlöva varenda investerad imagekrona i varumärket BMW genom att lotta ut 100 st i i samma eländiga program… Vad är tanken här, ompositionering av varumärket som folkbilen istället för Volvo eller Volkswagen? Lämna premiumsegementet för att minska vinstmarginalen för att slippa dela ut bonus till ledningen? Lämna fritt spelrum till Audi, Mercedes och Lexus att öka sina andelar hos tjänstebilsmaffian och de bättre bemedlade?

Hur som haver är jag djuuupt förundrad över den strategi som BMW-koncernen kör på den svenska marknaden!

2. Rexona

Inte bara för starka MEN STARKA kvinnor… jösses man kan annars poängtera att vi har tagit fram en ny deo för dig som är aktiv, som har behov av en extra möjlighet till skydd helt enkelt en lite effektivare deo… men det här blir ju bara dumt… hur man nedvärderar sin målgrupp och hur man skjuter förbi de som kanske bara vill höra att det finns hjälp… Nej för fan vi tar fram bazookan och skjuter gnetter med den…både ett visuellt och copyfail i detta så man vill gråta, en stark kvinna är antingen på gymmet eller tatuerad… #tackförlektionen

3. Coop

Vad i hela glödheta… har detta med matvaror att göra… snacka om att totalt flippa ut och alienera en stor del av sin ÄGAR-KÅR för det är ju inte som med ICA eller de övriga kedjorna som ägs av ett antal handlare med feta plånböcker och som i princip kan göra vad dom vill så länge det inte skrämmer bort kunderna… Det COOP gör är att göra ett ICA-manér på ett markant sämre sätt och totalt tappa all koppling till både butik och varor!

Finns bara ett sätt att bedöma detta #massivtfail

Slutord för nu…

Detta kommer att bli min återkommande lista  varje månad och feel free att komma med bidrag och tyckanden, jag står för vart enda ord jag skriver och för alla som känner för att messerschmitta sig lite så kan jag med behaglig ironi och självgodhet säga… jag kan bättre än så själv… #justshowmethemoney

One thought on “Månadens #marknadsfail #juni

Leave a Reply

