Månadens Marknadsfail #augusti

Efter att ha följt reklammarknaden i print och tv under juli och augusti tar månadens marknadsfail time-out i denna augusti-utgåva i en ren fit-of-depression… Jag vet inte ens var jag ska börja…

Den eviga följetongen Coop som överträffar sig själv i massiv och grundläggande inkompetens – ansvarig hos kunden och Creative Director på byrån borde fundera på ett karriärsval som underhållare på Kiviks Marknad

Garnier Fructis tar plattityderna till en ny nivå som får all kognitiv verksamhet att bara lägga sig i en blöt hög och spontant självdö

Att det äntligen blev “officiellt bekräftat” från YouGov att varken Media Markts fullständigt idiotiskt kreerade sock-docka och Sibas koncept funkar… vi andra har ju insett det sen rätt länge… vinnare på idiot-trenden – Elgiganten

Lägg sen till bilvarumärkets Mini:s nya pay-off – Excitement… jag säger fortfarande Torsten Flinck och Postkodlotteriet.. jag darrar av förväntningar på kommande stordåd från BMW Group Sverige och Jung von Matt…

Dom där Cannes-vinnarna kan dom vänligen gör något rejält åt saken för jag fruktar att slå på teven numer och det samma gäller även alla Reality-såpor som nog tar ett nytt rekord i lågvatten…

Leave a Reply

