#reklam #media #skämskuddeyrken

Efter sommaren bloggar om mer än lovligt usel standard på framförallt koncept runt reklamfilm och kommunikativa koncept rent generellt orkar jag helt enkelt inte längre bli så upprör som det faktiskt är relevant att bli… Helt enkelt rädd att spräcka en näve blodkärl i hjärnan om jag fortsätter…

Däremot har jag dock lite lust kvar att ta ut frustrationen över de som ligger bakom både dessa usla reklamkoncept och en del medier…

#creativedirector och filmregissör, de med den titlen på byråerna för Telenor, 3, Rexona (internationellt), Subaru (internationellt), Zalando, Coop, Mediamarkt, SIBA, Findus, MAX, Bredbandsbolaget, Bueno (choklad) mfl borde verkligen ta sig en jäkligt allvarlig funderare på att se över sitt intag av substanser som kan tänkas vara skadliga för sunt förnuft och varumärkesuppbyggande aktiviteter

Det som sker när man söker effekter och inte har en historia eller åtminstone en önskan  att berätta är just då man får reklamkoncept som:

  • 3’s James Bondtema (man kan tro dom försöker smöra till sig ett kontrakt hos SÄPO), tacky och patetiskt är förnamnet och vad är storyn… oooh vi är så mycket smartare än konkurrenterna… nej fel!
  • MediaMarkts reklam med en efterbliven sockdocka, vad vill dom ha sagt med den? Att personalen är ett gäng inkompetenta personer som lallar runt på lagret och krockar truckar?
  • COOP som är så förvirrat att jag bara tror att dom gör filmerna för att hysta in SA/VA-pengar från leverantörerna
  • Zalando… do not get me started ens… oooh vi såg visst  Blair Witch Project och tog sen en tripp som gick riktigt snett
  • Telenor en följetong i mental förnedring och idiotförklarande av potentiella kunder och dessutom med ett konstant flöde av klagomål på deras kundtjänst och säljbolag.

Likaså ligger ett antal chefredaktörer rätt högt upp på listan och chefredaktören på Se&Hör som med sitt uttalande att man får väl vara beredd att bli fotograferad överallt och alltid, privatliv är inget som bekymrar henne. För att vara ärlig HUR I HELA FRIDEN TÄNKTE DU NU? Du har just idiotförklarat dig själv, på egen hand ytterligare ökat föraktet mot vissa media och dessutom fått VD för Utgivarna att dansa någon konstig mediadans med…

Skämskudden är monumental…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s